Coca-Cola heeft ondanks de moeilijke economische omstandigheden vorig kwartaal meer frisdrank verkocht dan een jaar eerder.
Het bedrijf wist daarbij ook de winst op te voeren, zo werd dinsdag bekendgemaakt.
Coca-Cola bracht in het derde kwartaal wereldwijd 2 procent meer frisdrank aan de man dan een jaar eerder. Op de Noord-Amerikaanse markt namen de verkopen met 2 procent toe, in Zuid-Oost Azië stegen ze met 5 procent. In Europa zag het moederbedrijf van merken als Coca-Cola, Fanta en Sprite de verkopen met 1 procent dalen.
De nettowinst van ’s werelds grootste frisdrankbedrijf klom tot 2,45 miljard dollar, tegen 2,3 miljard dollar in het derde kwartaal van vorig jaar.
Volgens bestuursvoorzitter Muhtar Kent is Coca-Cola “zeker niet immuun” voor de wereldwijde economische problemen, maar werden desondanks solide resultaten gehaald. De topman blijft naar eigen zeggen “constructief ontevreden” over de resultaten en houdt de nadruk op het verder verbeteren van de groeikansen van het concern.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl